ISO Rihner
Lider de piață în România în domeniul izolației cu spumă poliuretanică, având nevoie de o restructurare a marketing-ului

CONTEXT

Compania ISO Rihner are o experiență de 16 ani in domeniul izolațiilor cu spuma poliuretanică. Sunt primii din România care au introdus spuma cu celula deschisă. Provocarea lor a fost sa găsească o metoda sa structureze mai bine eforturile de marketing. Pentru a creste si a explora noi piețe, este nevoie ca atunci când conducerea hotărăște o direcție macro, departamentul de marketing sa fie in stare sa implementeze noile campanii
PROVOCĂRI

Compania operează într-o piață foarte concurențială, unde bătaia se da de multe ori pe preț. Provocarea a fost sa găsim metode prin care sa ii convingem pe clienți sa plătească un preț puțin mai mare pentru acest serviciu, insa sa explicam clar si beneficiile. Aceste beneficii, clienții le resimt atât pe termen scurt (o lucrare mai rapidă, cu un manager de cont alocat, fără deranj, fără stres) cât si pe termen lung (garanție 20 de ani pentru orice lucrare, etc)

Strategia de marketing nu era tocmai de actualitate, in acest sens. Ce am observat a fost ca accentul era pus pe beneficiile izolației cu spuma, nu pe beneficiile colaborării cu Iso Rihner. Așadar, clienții erau abordați cu mesajul: "Izolați cu spuma, pentru ca veți avea beneficii", nu cu mesajul: "Izolați cu Iso Rihner pentru ca veți avea beneficii".

Existau câteva campanii de atragere de leads atât pe Meta cât si pe Google, insa strategia deja implementată nu ținea cont de anumite detalii - calibrarea lead-urilor in funcție de calitatea acestora (unele lead-uri erau doar oameni care doreau sa se informeze cu privire la pret, nu erau gata sa cumpere)

De asemenea, nu exista o strategie de implementare a reclamelor de tip video (reclamele video sunt vitale in ultimul timp pe social media)

 


 

STRATEGIA IMPLEMENTATĂ

Am început prin a crea scurte reclame video de tip interviu, unde am trecut prin toată structura unei reclame de succes: Awareness - interest - deșire - action. O prima reclama se poate vedea aici:
https://www.facebook.com/reel/3889835584617493

Ulterior am trecut si la alte aspecte ale marketing-ului:

  • Optimizarea campaniilor de Meta Ads
  • Optimizarea Google Ads
  • Implementarea cu ajutorul echipei existente de marketing a unui calendar de postări cu target clar
  • Sedinte cu echipa de vânzări pentru a calibra împreună lead-urile
EXECUȚIE

Acțiuni Concrete: Consultanta pentru elaborarea strategiei de marketing pe termen mediu si lung: Buyer persona, filmarea si editarea reclamelor, construirea funnel-ului de vânzare pe Facebook, instagram si TikTok.

Implementarea unui funnel de reclame plătite cât mai eficiente pe toate platformele de social media

 

REZULTATE

După o luna, având campanii noi de atragere de lead-uri, acești clienți potențiali au fost mai bine calificați, astfel, echipa de vânzări putea sa muncească mai eficient. Numărul de lead-uri a crescut in mod sustenabil

Exista deja o strategie mult mai clara de creare de content

Strategia de atragere de lead-uri pe social media si Google este implementata in mod strategic, având posibilitatea sa dezvoltam unele zone ale țării mai eficient, existând o granularitate mai buna a campaniilor

CONCLUZII

Cel mai important este sa mergem si aici la fundamentul afacerii. Ce ne dorim? Ca potențialii clienți sa înțeleagă ca o companie de o asemenea anvergura își onorează promisiunile si ca merita un preț ușor mai mare. Așadar, totul pornește de la propunerea de valoare, pe urma se trece la implementarea campaniilor si setarea unor targete clare de performanta

 

RESURSE

https://www.isorihner.ro/

https://www.facebook.com/isorihner

 

PORTOFOLIU DESIGN

Vrei să îți duci marketing-ul la următorul nivel?